Αναβάθμιση ή Ανακαίνιση: Ποιοι είναι οι λόγοι που καθορίζουν την απόφαση για την ανακαίνιση ξενοδοχείου

9
Πηγή εικόνας: Poseidonion

Η απόφαση για την ανακαίνιση ενός ξενοδοχείου δεν είναι ποτέ απλή υπόθεση. Κάθε ιδιοκτήτης καταλύματος αντιμετωπίζει τον ίδιο προβληματισμό: να αναβαθμίσει τις υπάρχουσες υποδομές ή να προχωρήσει σε μια πλήρη ανακαίνιση; Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που καθορίζουν αυτή την απόφαση, από τις ανάγκες εκσυγχρονισμού μέχρι την αναγκαία προσέλκυση νέων πελατών.

Ας εξετάσουμε τους βασικούς λόγους και τις καταστάσεις που οδηγούν ένα ξενοδοχείο στην απόφαση να ανακαινίσει ή να αναβαθμίσει τους χώρους του.

1. Ανάγκη για εκσυγχρονισμό: Πότε τα παλιά δεν φτάνουν πια

Ένα ξενοδοχείο μπορεί να είναι λειτουργικό και να προσφέρει άνεση, αλλά αν οι υποδομές του δεν έχουν ανανεωθεί τα τελευταία χρόνια, η εικόνα του αρχίζει να χάνει τη λάμψη της. Αυτό μπορεί να συμβεί είτε λόγω παλαιότητας του κτιρίου, είτε λόγω του ότι οι ανάγκες των πελατών έχουν αλλάξει. Αν οι επισκέπτες περιμένουν περισσότερο σύγχρονα στοιχεία, όπως έξυπνα δωμάτια, ψηφιακή συνδεσιμότητα ή περισσότερη βιωσιμότητα, τότε μια απλή αναβάθμιση δεν αρκεί.

2. Αντίκτυπος της τεχνολογίας και της ψηφιακής εμπειρίας

Η τεχνολογία εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς και οι προσδοκίες των επισκεπτών ανεβαίνουν συνεχώς. Από τα smartphones που ελέγχουν τον φωτισμό και τη θερμοκρασία στα δωμάτια, μέχρι τη δυνατότητα για άμεση επικοινωνία με το προσωπικό μέσω εφαρμογών, η ανάγκη για εκσυγχρονισμό σε τεχνολογικό επίπεδο είναι επιτακτική. Ειδικά αν το ξενοδοχείο δεν έχει ανακαινιστεί για αρκετά χρόνια, μπορεί να χάσει σε ανταγωνιστικότητα. Αν η τεχνολογία είναι το ζητούμενο, η ανακαίνιση μπορεί να επικεντρωθεί στην ένταξη έξυπνων συστημάτων διαχείρισης δωματίου, όπως οι ψηφιακοί καθρέπτες, οι εικονικοί ξεναγοί, ή οι αυτόματοι έλεγχοι για τις ηλεκτρονικές συσκευές. Αξίζει να μελετήσετε το παράδειγμα του Wynn Las Vegas, όπου η Alexa ( voice assistant σε όλα τα δωμάτια σε συνεργασία με την Amazon) εξυπηρετεί κάθε ανάγκη του πελάτη και διαφοροποιεί το ξενοδοχείο από τον ανταγωνισμό.

Έξυπνο ξενοδοχείο με Alexa voice assistant

Πηγή εικόνας: Wynn Resort

3. Ανταγωνισμός και αλλαγή στρατηγικής: Η ανάγκη για διαφοροποίηση

Η ανταγωνιστικότητα στην ξενοδοχειακή βιομηχανία είναι σφοδρή. Αν ένα ξενοδοχείο παραμείνει «κολλημένο» στο παρελθόν, τότε θα είναι δύσκολο να ξεχωρίσει από τα υπόλοιπα. Ανασχεδιάζοντας τους χώρους, ή αλλάζοντας τη στρατηγική του branding, το ξενοδοχείο μπορεί να δημιουργήσει ένα μοναδικό περιβάλλον που θα το τοποθετήσει ψηλότερα στις προτιμήσεις των επισκεπτών.

Ανανεωμένος χώρος υποδοχής στο Poseidonion Grand Hotel

Πηγή εικόνας: Poseidonion

4. Βιωσιμότητα και οικολογικές επιλογές: Υλικά και διαδικασίες φιλικά προς το περιβάλλον

Η βιωσιμότητα δεν είναι απλά μια τάση, αλλά πλέον αποτελεί σημαντική προτεραιότητα για πολλά ξενοδοχεία. Από την εξοικονόμηση ενέργειας μέχρι τη χρήση ανακυκλωμένων ή φυσικών υλικών, οι ξενοδόχοι βλέπουν την ανακαίνιση ως μια ευκαιρία να βελτιώσουν την ενεργειακή τους απόδοση και την οικολογική τους εικόνα. Οι επισκέπτες, ιδιαίτερα οι νέες γενιές, προτιμούν πλέον ξενοδοχεία που ακολουθούν βιώσιμες πρακτικές. Στην περίπτωση που το ξενοδοχείο θέλει να γίνει πιο φιλικό προς το περιβάλλον, η ανακαίνιση μπορεί να περιλαμβάνει την αντικατάσταση των παραθύρων με ενεργειακά αποδοτικά, την εγκατάσταση ηλιακών πάνελ ή την χρήση βιώσιμων υλικών για τα έπιπλα και τη διακόσμηση.

Οικολογικός σχεδιασμός ξενοδοχείου

Πηγή εικόνας: Tierra Patagonia

Οικολογικός σχεδιασμός ξενοδοχείου

Πηγή εικόνας: Tierra Patagonia

5. Αναγκαία επέκταση: Πώς να αντιμετωπιστεί η αυξημένη ζήτηση

Πολλές φορές, το υπάρχον κτίριο δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες ανάγκες ενός ξενοδοχείου. Εδώ η ανακαίνιση μπορεί να περιλαμβάνει επέκταση των χώρων, προσθήκη νέων δωματίων ή αναβάθμιση των κοινόχρηστων περιοχών, όπως τα εστιατόρια, τα λόμπι ή οι πισίνες, προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες της πελατείας.

Οικολογικός σχεδιασμός ξενοδοχείου

Πηγή εικόνας: Noverian Elounda Retreat

Μια ανακαίνιση δεν αφορά μόνο τη βελτίωση των υποδομών, αλλά και την αναγνώριση της ταυτότητας του ξενοδοχείου. Αν το ξενοδοχείο έχει ένα ξεχωριστό concept, μπορεί να το αναδείξει με τη χρήση χαρακτηριστικών χρωμάτων, υλικών και διακοσμητικών στοιχείων που προσδίδουν χαρακτήρα.

Πριν και μετά την ανακαίνιση στο Makedonia Palace Hotel στη Θεσσαλονίκη
MAKEDONIA PALACE BEFORE

Πηγή εικόνας: Tripadvisor

Πριν και μετά την ανακαίνιση στο Makedonia Palace Hotel στη Θεσσαλονίκη
MACEDONIA PALACE AFTER

Πηγή εικόνας: Tripadvisor

Η απόφαση λοιπόν για την ανακαίνιση ενός ξενοδοχείου βασίζεται σε μια σειρά από παράγοντες: την ανάγκη για εκσυγχρονισμό, την αναγκαία προσέλκυση νέων πελατών, την ανταγωνιστικότητα της αγοράς και την προσφορά ενός βιώσιμου και καινοτόμου περιβάλλοντος. Η ανακαίνιση είναι μια επένδυση που μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη απόδοση, αλλά απαιτεί προσεκτική ανάλυση των αναγκών του ξενοδοχείου και των προσδοκιών των επισκεπτών.

Ανανεωμένος χώρος cafe-bar

Πηγή εικόνας: September Hotel


Επιμέλεια: Καλλιανίδου Ευρίκλεια Δόμνα

Discover more